Projecten

De volgende aanvragen zijn bij Stichting Graniet ingediend en gerealiseerd:

• Op 24 februari 2022 ging een lang gekoesterde wens in vervulling. Het duurde even eer we genoeg geld bij elkaar gesprokkeld hadden. Iedereen dolblij en er wordt ook fanatiek gefietst.
  • Een duofiets voor dagcentrum Bosweg in Vlissingen.
    Op vrijdag 4 december 2020 is duofiets afgeleverd en in gebruik genomen.
  • Een speeltoestel voor lunchroom De Rode Beuk in Terneuzen. De locatie is gesloten, maar het speeltoestel is verplaatst naar het Ouder en Kind huis, Julianastraat in Wissenkerke. Klik hier om meer te lezen over het resultaat.
  • Een financiële bijdrage voor de rolstoelfietsen die bijeen-gefietst zijn met de
    Benefietstocht in 2015. Klik hier om meer te lezen over het resultaat. Eén van de rolstoelfietsen staat in de verhuur bij Piet Voskamp in Middelburg en de andere op de Joost de Moorstraat in Vlissingen t.b.v. dagcentra, familie en cliënten.
  • Een massagestoel voor cliënten van de Herengracht te Middelburg. De stoel is inmiddels verhuisd naar de Joost de Moorstraat in Vlissingen.
  • Stichting Graniet kende een bijdrage toe voor een snuffelstage van cliënte Irene Ras bij Diergaarde Blijdorp in Rotterdam. De snuffelstage vond plaats in het kader van doorstroming naar betaald werk. Op bijgaande foto staat Irene tijdens haar snuffelstage.
  • Het herinrichten van de tuin van het Ouder en Kind huis in Wissenkerke (i.s.m. NLDoet).
  • Een bijdrage voor de aanschaf van een laptop voor een cliënt.
  • Een waterbed voor Het Koetshuys in Borssele.
  • De realisatie van Stichting Bubbel. Klik hier voor meer informatie over dit project. Deze stichting houdt zich bezig met het organiseren van vrijetijdsactiviteiten voor cliënten en het realiseren van een daadwerkelijke “Bubbel” (een soort tent/koepel waar iemand met rolstoel ingereden kan worden en waar verschillende zintuiglijke ervaringen ondergaan worden.. De kosten voor het oprichten van de stichting en het bouwen van haar website zijn voor rekening van Graniet. (najaar 2018)
  • In Mei 2019 is een CRDL (Cradle) overhandigd aan het Baken in Vlissingen.
    Klik hier voor meer informatie over dit instrument
    .
  • Voor de inrichting van een Snoezelruimte (het Baken in Vlissingen) is er een geldbedrag ter beschikking gesteld.
  • Voor de spel-o-theek is er materiaal aangeschaft.
  • Er is bijgedragen aan een Robo-cat, welke door een vertrekkend medewerker cadeau werd gedaan aan de locatie Joost de Moorstraat in Vlissingen.
    .
    Projecten in behandeling
  • Een duofiets voor een woonlocatie.
  • Mogelijk een fietslabyrint op een nader te bepalen locatie.

Bent u van mening dat u een mogelijk project voor de stichting kunt aandragen, laat het ons dan weten via info@stichtinggraniet.nl.