De “Bubbel”

Een aantal medewerkers van Arduin bezocht in 2016 de Vlaamse Stichting Basale Stimulatie (VSBS). Naar aanleiding van wat zij daar zagen en zelf ervaarden, kwamen zij op het idee van de “Bubbel”.

De Bubbel is een “iglo” waar iemand met meervoudige beperkingen in een eigen aangepaste rolstoel binnen gereden kan worden. Als het ware omsloten/omarmd wordt in een eigen wereld van zintuigelijke ervaringen en uitgedaagd wordt te reageren op wat er gebeurt. Geuren, geluiden, muziek, licht, maar ook projectie door middel van virtual reality vormen de zintuigelijke prikkels.

Het idee is ingebracht op het Calvijncollege als studieopdracht om een ontwerp te maken. Het ontwerp gaat later in productie gezet worden. Meerdere technische opleidingen in Zeeland gaan meewerken aan de Bubbel! De kosten om de BUBBEL te realiseren, worden van ontwerp tot in gebruik name, gedragen door Graniet.

De Bubbel wordt inklapbaar, dus te vervoeren naar ieder die er gebruik van wil maken. Niet alleen cliënten van Arduin kunnen gebruik gaan maken van de BUBBEL, maar ook anderen met een meervoudige beperking.